O szkole
Szkoła w Pustyni swoim
obwodem obejmuje dzieci z Pustyni, Kozłowa, Kędzierza i północnej części Dębicy. W skład Zespołu Szkół wchodzi: przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum.
W ramach pracy
dydaktyczno-wychowawczej oprócz obowiązkowych zajęć szkoła prowadzi zajęcia gimnastyki korekcyjno-wyrównawczej oraz zajęcia socjo-terapeutyczne.
Szkoła dysponuje
świetną bazą sportową (duża sala gimnastyczna z widownią, boiska do wszelkich gier, zielona sala), pracownią internetową, dobrym wyposażeniem w sprzęt i pomoce naukowe. Jesteśmy szkołą "wiodącą" w dziedzinie
ekologii. Stwarzamy uczniom możliwość aktywnego udziału w pracach na rzecz ekologii
i ochrony środowiska, osiągamy sukcesy w konkursach
o zasięgu ogólnopolskim.
W zmaganiach sportowych, konkursach artystycznych i turystyce osiągamy znaczne
sukcesy, które satysfakcjonują uczniów, rodziców i nauczycieli.
Kolejny atut naszej szkoły to młoda, ale
doświadczona kadra, zaangażowana i kreatywna, dobrze przygotowana merytorycznie, pełna inicjatywy do działania na rzecz uczniów i środowiska.
Klasy integracyjne
Od 2000 r. jest szkołą integracyjną, do której uczęszczają dzieci z różnymi problemami edukacyjnymi. Głównym celem kształcenia integracyjnego jest stworzenie systemu ułatwień wobec uczniów, którzy mają różnego rodzaju trudności w nauce spowodowane zaburzeniami fizycznymi lub psychicznymi. Dzieciom z dysfunkcjami umożliwiono stałe kontakty
z rówieśnikami, wspólne przeżywanie tych samych sytuacji i pełny udział
w życiu klasy.
Zajęcia pozalekcyjne:
-
kółko matematyczne
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
- trening utrwalający pomoc przedlekarska
- koło dekoratorów szkolnych
- zajęcia z uczniem zdolnym
- kółko plastyczne
- zajęcia wyrównawcze
- zajęcia z kaligrafii dla kl. I-III SP
- kółko dziennikarskie
- teatrzyk "Trzynastka"
- kółko języka polskiego
- gazetka SIUP
- kółko fotograficzne "Negatyw"
- sekcja rowerowa
- zajęcia dla uczniów uzdolnionych
- koło PTTK
- przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
- praca z uczniem zdolnym
- kółko taneczne
- trening interpersonalny
- chór szkolny
- zajęcia komputerowe- grafika komputerowa
- warsztaty tworzenia baśni
Karta rowerowa
Nawet najmłodsi mogą jeździć na rowerze. Jednak dziecko do lat dziesięciu, może poruszać się po drogach publicznych tylko pod opieką osoby dorosłej, na zasadach określonych dla pieszych. Karta rowerowa jest zwykle pierwszym po legitymacji szkolnej dokumentem zdobywanym przez uczniów. W klasie IV szkoły podstawowej uczniowie zapoznają się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa ruchu drogowego. Kiedy dobrze poznają zagadnienia związane z ruchem pieszych i innych uczestników ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem rowerzysty, mogą przystąpić do egzaminu na kartę rowerow
Biblioteka szkolna wraz z Internetowym Centrum Multimedialnym
Na zbiór woluminów biblioteki składają się: literatura piękna dla dzieci i młodzieży, lektury szkolne, książki metodyczne dla nauczycieli oraz bogato wyposażony księgozbiór z różnych dziedzin wiedzy. W 2000 roku biblioteka otrzymała komputer wraz z oprogramowaniem. Działalność biblioteki dokumentowana jest
w kronice, którą biblioteka prowadzi od 1988r. W bibliotece uczniowie mogą również nabywać szkolne czasopismo.. Pani bibliotekarka organizuje różnego rodzaju imprezy kulturalne, akademie, konkursy, spotkania z ciekawymi ludźmi.
Przekształcenie biblioteki szkolnej w Zespole Szkół w Pustyni w centrum informacji zaczęło się z chwilą otrzymania w październiku 2003 r. komputera, a następnie programu bibliotecznego MOL 2000+. Spełniając określone warunki (m.in. bibliotekę z osobną czytelnią, posiadanie wykwalifikowanego nauczyciela bibliotekarza na pełnym etacie), szkoła rozpoczęła starania
o uzyskanie pracowni. Uczestniczyła w projekcie: „Pracownia komputerowa dla szkół”, Internetowe Centra Informacji Multimedialnej w bibliotekach szkolnych i pedagogicznych”. Staraniem dyrekcji i nauczyciela bibliotekarza szkole przyznano pracownię w 2008 r. Otrzymany sprzęt w ramach projektu zewnętrznego przyśpieszył tworzenie bibliotecznego centrum informacji w bibliotece szkolnej.
Pracownia ICM to kilka stanowisk komputerowych z dostępem do Internetu i urządzenia wielofunkcyjnego. Otwarcia pracowni ICIM dokonano 5 lutego 2008 r.
W centrum informacji uczniowie i nauczyciele korzystają
z katalogów online, Internetu, przygotowują własne dokumenty
i archiwizują je, prowadzą notatki w wersji elektronicznej, skanują, drukują, przesyłają dokumenty pocztą elektroniczną. Zajęcia prowadzone w centrum, dzięki twórczemu wykorzystaniu nowoczesnego sprzętu ożywiają i wzbogacają proces dydaktyczny. Sprzęt centrum służy do celów dydaktycznych
i wychowawczych.
Sprzęt jest wykorzystany do realizacji szeroko rozumianej edukacji medialnej. Uczniowie – tworząc własne dokumenty – zapoznają się z różnymi formami dziennikarskimi. Posługują się edytorem tekstu, piszą teksty do gazetek szkolnych, współtworzą szkolną / biblioteczną witrynę www, poznają język reklamy (promocja szkoły za pomocą różnych form i środków, tworzą też własne produkty medialne jak wystawy fotograficzne, prezentacje multimedialne na uroczystości szkolne, zajęcia i tym podobne). Na zajęciach z edukacji czytelniczo-medialnej uczniowie zapoznają się z internetowymi encyklopediami, słownikami i innymi bazami danych, poznają czasopisma online, strony adresowane do dzieci i młodzieży, zaglądają do wirtualnych księgarń.